Spoczywają tu wierni: katolików, ewangelików, prawosławnych, staroobrzędowców, żydów i muzułmanów.
Cmentarz rzymskokatolicki został założony na przełomie XVIII i XIX wieku. Pośrodku najstarszej części w 1853 r. wybudowano neogotycką kaplicę Przemienienia Pańskiego.
Ewangelicy przybyli na Suwalszczyznę w XVIII wieku z sąsiednich Mazur. Cmentarz ewangelicki mieści groby luteranów i kalwinów. W połowie XIX wieku do Suwałk przybyli rosyjscy urzędnicy państwowi wraz z rodzinami oraz żołnierze stacjonującego tu carskiego wojska. Na cmentarzu znajduje się drewniana cerkiew Wszystkich Świętych, wybudowana w latach 1891-92, obecnie służy jako cerkiew parafialna. Staroobrzędowcy to mniejszość religijna pochodzenia rosyjskiego, która nie uznała reformy liturgicznej przeprowadzonej w Kościele prawosławnym w latach 1652-56. Prześladowani opuszczali Rosję i od XVIII wieku osiedlali się m.in. na Suwalszczyźnie. Ich nekropolia znajduje się w południowo-zachodniej części cmentarza prawosławnego. Cmentarz żydowski powstał w początkach XIX wieku. Podczas II wojny światowej zniszczyli go Niemcy, którzy wykorzystywali macewy (płyty nagrobne) jako materiał budowlany. W latach 70. XX wieku cmentarz uporządkowano, a ocalałe macewy wmurowano w tzw. ścianę płaczu.
Cmentarz muzułmański powstał na początku XX wieku dla wyznawców islamu służących w armii rosyjskiej. Od połowy XIX wieku do I wojny światowej w Suwałkach stacjonował duży rosyjski garnizon, w którego składzie niewielki odsetek stanowili muzułmanie (głównie Tatarzy). Na początku XX wieku zezwolono im dokonywać tutaj pochówków i w ten sposób powstał cmentarz. Do czasów współczesnych nie zachowały się żadne nagrobki.
To unikatowe sanktuarium maryjne w Studzienicznej (diec. ełcka) mieści się na tzw. wyspie połączonej z lądem groblą; prawie dookoła otoczone jest wodą i z rosnącymi wokół wyspy białymi, wodnymi liliami. Powstanie sanktuarium ma prawdopodobnie związek z osiedleniem się na wyspie pustelnika z Zakonu Kamedułów, który przybył tu z obrazem Matki Bożej. Mieszkańcy okolicznych osad odwiedzali go, by prosić o modlitwę i rady w trudnych sprawach. Gdy pustelnik opuścił wyspę, pielgrzymi nadal przybywali w to miejsce, które uważali za święte, a obraz – za cudowny. Drugim pustelnikiem był Wincenty Morawski, który podjął misję poprzednika. Służył potrzebującym radą, modlił się w ich intencjach, a także leczył ziołami. W 1770 r. z ofiar składanych przez pielgrzymów Morawski zbudował na wyspie drewnianą kaplicę. W 1786 r. w jej miejscu powstał pierwszy kościół, a w 1847 r. – obecny, który w 1873 r. został kościołem parafialnym Matki Bożej Szkaplerznej.
Nuncjusz Apostolski abp Filipazzi podczas ingresu kard. Rysia: Kraków przyjmuje jako ojca tego, który jest jego synem Zapraszam całą wspólnotę diecezjalną, by pod przewodnictwem nowego Pasterza, rozpoczęła kolejny etap swej wielowiekowej historii, krocząc drogą prawdy, sprawiedliwości, miłości i pojednania – mówił nuncjusz apostolski w Polsce abp Antonio Guido Filipazzi podczas ingresu kard. Grzegorza Rysia, nowego metropolity krakowskiego, do bazyliki archikatedralnej na Wawelu.
„Dziś Kraków przyjmuje jako ojca tego, który jest jego synem” – przyznał.
Adwent był dla Jana Pawła II czasem szczególnym - nie tylko w sensie liturgicznym, ale także bardzo osobistym. Papież przeżywał go jako okres intensywnego przygotowania serca na spotkanie z Chrystusem, łącząc głęboką duchowość z prostymi, ascetycznymi gestami codzienności.
Wspomnienia jego najbliższych współpracowników, a także bogate nauczanie papieskie z lat pontyfikatu, ukazują Adwent jako czas czujności, modlitwy, nawrócenia i nadziei.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.