Pomysł projektu „Młodzi Tej Ziemi” wyszedł od zespołu młodych, pełnych zapału osób, które rozumieją potrzeby i problemy współczesnej młodzieży. Jego celem jest pomoc młodym, ambitnym oraz kreatywnym ludziom, pragnącym zmienić swoją społeczność lokalną. Tego jeszcze nie było! Projekt inicjuje, tworzy i realizuje sama młodzież! Młodzi ludzie mają szansę sprawdzić swoje pomysły w praktyce, bezpośrednio i aktywnie uczestnicząc w planowaniu i realizacji poszczególnych działań projektowych.
W ramach projektu prowadzone są warsztaty dla edukatorów i trenerów, skierowane do młodzieży szkolnej i studiującej. Realizacja takich warsztatów pomoże wyłonić liderów lokalnych środowisk i skupić wokół nich aktywne osoby, a także przygotować konspekty zajęć o tematyce ekologii i ochrony środowiska. Przez warsztaty terenowe na rzekach pomysłodawca projektu chce połączyć aktywną edukację z promowaniem walorów turystycznych i przyrodniczych doliny Bugu, doliny Rospudy i doliny Odry.
W trakcie trwania projektu powstanie portal społecznościowy www.mlodzitejziemi.pl, który będzie spełniał funkcje platformy informacyjnej i kontaktowej zarówno dla uczestników projektu, jak i dla wszystkich odwiedzających portal. Odbędą się również imprezy towarzyszące, festiwal oraz liczne konkursy.
Realizacja projektu ruszyła 1 maja 2009 r., a trwać będzie do końca listopada 2010 r. Serdecznie zapraszamy dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ich opiekunów, a także studentów i młodzież pracującą. Razem możemy więcej!
Szczegółowe informacje na naszej stronie internetowej: www.ksm-drohiczyn.pl oraz pod nr. tel.: (25) 787-74-11.
Niegdyś święty biskup z Myry był jednym z ważniejszych świętych chrześcijaństwa. Dziś stał się „świętym komercji”. Współczesność odarła go z ornatu, z głowy zdjęła mitrę i zabrała pastorał. „Świętego krasnala” - jak nietrudno zgadnąć - wymyślili amerykańscy specjaliści od reklamy. Dziś byśmy powiedzieli, że to taki święty po obróbce w McDonald’s.
Jeszcze nawet nie zaczął się Adwent, a już w pierwszych dniach listopada na sklepowe witryny i półki wmaszerowała armia mikołajów. Mikołaje zachęcają nas do zakupu nowego telefonu komórkowego, DVD, komputera i tysięcy zabawek. Są wszędzie. Widać je w telewizji, gazetach, ulotkach reklamowych. Wizerunek mikołaja jest wszechobecny. W jego kształcie produkowane są bombki choinkowe, pluszaki, balony dmuchane, a nawet lizaki i czekoladki. Niestrudzenie co roku św. Mikołaj jest komercyjnym hitem. Większość świętych mogłaby mu tylko pozazdrościć takiej popularności. Problem jednak tkwi w tym, że w przypadku św. Mikołaja mamy do czynienia chyba z największą podróbką wszech czasów. Pewnie dziś św. Mikołaj z Myry patrzy na to wszystko z Nieba i łapie się za głowę, bowiem jego popularność to iluzja.
Choć zniszczona w pożarze z 2019 roku katedra Notre-Dame w Paryżu została oddana przed rokiem do użytku wiernych i turystów, to do ukończenia jej odbudowy potrzebnych jest jeszcze 140 mln euro - szacują instytucje odpowiedzialne za prace renowacyjne.
Dotychczas na odbudowę świątyni zebrano ponad 840 mln euro od około 340 tys. darczyńców ze 150 państw świata. Suma ta pozwoliła na zabezpieczenie bryły, odbudowę iglicy, a także głównych struktur zewnętrznych i wewnętrznych, z zawaloną częścią dachu na czele.
Polacy nie kupili bajki o „dobrym kelnerze”, który z czułością przejmie rachunek za cudzą winę.
Sondaż SW Research dla Onetu jest w gruncie rzeczy politycznym memento dla Donalda Tuska: tylko jedna czwarta badanych popiera pomysł, by Polska – w razie odmowy Berlina – sama z własnej kieszeni wypłacała zadośćuczynienia ofiarom II wojny światowej. Ponad 43 proc. jest przeciw, a reszta wzrusza ramionami lub nie chce się przyznać ankieterowi, co naprawdę myśli. To nie jest techniczny spór o narzędzie pomocy, tylko symboliczny bunt przeciw logice, w której sprawca uchodzi bokiem, a ofiara jeszcze dopłaca do rachunku.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.