Reklama

Niedziela w Warszawie

Będą dziękować za życie

Już dziś początek 280-godzinnego dziękczynienia za dar życia. Będzie to 12 dni drogi, modlitwy, zmagania, pielgrzymowania, treningu i wyzwań w intencji dziękczynnej za każde ludzkie życie.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Dlaczego właśnie 280 godzin? - Ponieważ 280 dni to czas dziecka będącego w łonie matki. Będzie to dziękczynienie za dar życia w ogóle, nie tylko dzieci poczętych, ale każdego człowieka na ziemi. Chcemy promować życie – wyjaśnia ks. Krystian Strycharski, wikariusz parafii św. Jana Kantego na Żoliborzu.

W tym czasie w Warszawie i archidiecezji warszawskiej będą odbywać się różne inicjatywy – pielgrzymkowe, sportowe i modlitewne.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Będzie to m.in. pielgrzymka biegowa, rowerowa i rolkowa do Sanktuarium Jasnogórskiej Matki Życia na ul. Długiej, pielgrzymka rowerowa na Jasną Górę, spływ kajakowy, bieg „z różańcem w garści”, Msze św. dziękczynne, adoracje Najświętszego Sakramentu i modlitwa różańcowa przy grobie bł. ks. Jerzego Popiełuszki.

- Pomysł akcji przyszedł po modlitwie do Ducha Świętego. Chcemy dziękować Bogu za swoje życie, za to kim jesteśmy, że możemy żyć. Bo tak mało często wdzięczności w naszych modlitwach – mówi ks. Strycharski.

W tym samym czasie w tej intencji będą modlić się również zakony żeńskie w Polsce.


Poniżej harmonogram inicjatyw:

25 czerwca, godz. 20.00 – Wieczór dla Jezusa w Świątyni Opatrzności Bożej na Wilanowie. Adoracja Najświętszego Sakramentu z uwielbieniem.

Reklama

26 czerwca, godz. 7.45 – „Bieg z Różańcem w garści”. Rozpocznie go Msza św. o godz. 7.00 .Trasa leśna około 17 km. Kościół Matki Bożej Częstochowskiej, ul. Jagiellońska 10, Zielonka. Kontakt - Andrzej Żuk: dar280zycia@gmail.com.

27 czerwca, godz. 11.00 – Marsz z kijkami Nordic Walking. Start – Las Bielański, kapliczka MB na terenie UKSW, ul. Dewajtis 3. Kontakt – Marzena: kamapi@poczta.fm.

28 czerwca, godz.19.30 – Adoracja i Worship. Kościół akademicki św. Anny, Krakowskie Przedmieście.

29 czerwca, godz. 19.00 – Adoracja 12-godzinna za życie. Kościół Zesłania Ducha Świętego w Starej Iwicznej koło Piaseczna, ul. Słoneczna7/9.

30 czerwca, godz. 8.00 – Msza św. dziękczynna i różaniec, kościół św. Jan Kantego w Warszawie, ul. Krasińskiego 31.

1 lipca, godz. 19.30 – dziękczynna modlitwa plenerowa, kapliczka położona jest na tyłach kościoła Matki Bożej Królowej Polski, od strony ul. Dembińskiego.

1 lipca, godz. 20.45 – trening dla biegających i życie chwalących. Start: Forty Bema, ul. Powązkowska 90.

2 lipca godz. 7.00 do 3 lipca godz. 18.00 – 24-godzinna adoracja Najświętszego Sakramentu. Kościół św. Teresy i Męczenników Rzymskich, ul. Rybnicka 27. Osoby lub grupy chętne do prowadzenia modlitwy można zgłaszać: p.paliga@vp.pl.

2 lipca, godz. 18.00 – rowerem, biegiem lub na rolkach do Sanktuarium Jasnogórskiej Matki Życia. Początek Msza św. o godz. 18.00 w kościele św. Teresy i Męczenników Rzymskich, ul. Rybnicka 27. Zgłoszenia i info: p.paliga@vp.pl.

3 lipca – spływ kajakowy Doliną Wkry. Kontakt – Atleci Bożego Królestwa. Mario-rajzer@o2.pl. tel. 693-461-446.

Reklama

3-10 lipca – rowerowa pielgrzymka na Jasną Gorę. Historyczne Towarzystwo Sportowe, tel. 600-821-394, mail: d.olszewski@live.com.

4 lipca, godz. 16.00 – rowerowa pielgrzymka do Sanktuarium Matki Bożej na Siekierkach. Start: kościół św. Jana Kantego, ul. Krasińskiego 31. Kontakt: mezczyzni.j.kanty@gmail.com.

5 lipca, godz. 19.30 – adoracja Najświętszego Sakramentu i uwielbienie. Kościół św. Jana Kantego, ul. Krasińskiego 31.

5 lipca, godz. 20.15 – różaniec dziękczynny za dar życia przy grobie bł. ks. Jerzego Popiełuszki – kościół św. Stanisława Kostki, ul. Hozjusza 2.

6 lipa, godz. 8.00 – Msza św. dziękczynna i różaniec. Kościół św. Jana Kantego, ul. Krasińskiego 31.

7 lipca, godz. 20.00 – Wieczór ze św. Szarbelem. Msza św. w intencji dziękczynnej za życie z namaszczeniem olejem św. Szarbela. Adoracja Najświętszego Sakramentu. Świątynia Opatrzności Bożej na Wilanowie, ul. kard. Hlonda 1.

Link do spotu promującego akcję:

https://www.youtube.com/watch?v=-tzlE7jqDgM

2021-06-25 14:46

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Z wdzięczności za życie

Biegiem, marszem, z kijkami, albo… cwałem bocznym. Już dzisiaj w Puszczy Kampinoskiej startuje 24-godzinne dziękczynienie za dar życia.

- Będziemy dziękować za każde życie – swoje, naszych rodzin, wspólnot, a także za nasze powołanie. Każdy może wziąć udział. To będzie piękna przygoda – zachęca ks. Krystian Strycharski, wikariusz parafii św. Jana Kantego w Warszawie.
CZYTAJ DALEJ

Dlaczego godzina dziewiąta jest godziną piętnastą?

Niedziela lubelska 16/2011

Triduum Paschalne przywołuje na myśl historię naszego zbawienia, a tym samym zmusza do wejścia w istotę chrześcijaństwa. Przeżywanie tych najważniejszych wydarzeń zaczyna się w Wielki Czwartek przywołaniem Ostatniej Wieczerzy, a kończy w Wielkanocny Poranek, kiedy zgłębiamy radosną prawdę o zmartwychwstaniu Chrystusa i umacniamy nadzieję naszego zmartwychwstania. Wszystko osadzone jest w przestrzeni i czasie. A sam moment śmierci Pana Jezusa w Wielki Piątek podany jest z detaliczną dokładnością. Z opisu ewangelicznego wiemy, że śmierć naszego Zbawiciela nastąpiła ok. godz. dziewiątej (Mt 27, 46; Mk 15, 34; Łk 23, 44). Jednak zastanawiający jest fakt, że ten ważny moment w zbawieniu świata identyfikujemy jako godzinę piętnastą. Uważamy, że to jest godzina Miłosierdzia Bożego i w tym czasie odmawiana jest Koronka do Miłosierdzia Bożego. Dlaczego zatem godzina dziewiąta w Jerozolimie jest godziną piętnastą w Polsce? Podbudowani elementarną wiedzą o czasie i doświadczeniami z podróży wiemy, że czas zmienia się wraz z długością geograficzną. Na świecie są ustalone strefy, trzymające się reguły, że co 15 długości geograficznej czas zmienia się o 1 godzinę. Od tej reguły są odstępstwa, burzące idealny układ strefowy. Niemniej, faktem jest, że Polska i Jerozolima leżą w różnych strefach czasowych. Jednak jest to tylko jedna godzina różnicy. Jeśli np. w Jerozolimie jest godzina dziewiąta, to wtedy w Polsce jest godzina ósma. Zatem różnica czasu wynikająca z położenia w różnych strefach czasowych nie rozwiązuje problemu zawartego w tytułowym pytaniu, a raczej go pogłębia. Jednak rozwiązanie problemu nie jest trudne. Potrzeba tylko uświadomienia niektórych faktów związanych z pomiarem czasu. Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze, że pomiar czasu wiąże się zarówno z ruchem obrotowym, jak i ruchem obiegowym Ziemi. I od tego nie jesteśmy uwolnieni teraz, gdy w nauce i technice funkcjonuje już pojęcie czasu atomowego, co umożliwia jego precyzyjny pomiar. Żadnej precyzji nie mogło być dwa tysiące lat temu. Wtedy nawet nie zdawano sobie sprawy z ruchów Ziemi, bo jak wiadomo heliocentryczny system budowy świata udokumentowany przez Mikołaja Kopernika powstał ok. 1500 lat później. Jednak brak teoretycznego uzasadnienia nie zmniejsza skutków odczuwania tych ruchów przez człowieka. Nasze życie zawsze było związane ze wschodem i zachodem słońca oraz z porami roku. A to są najbardziej odczuwane skutki ruchów Ziemi, miejsca naszej planety we wszechświecie, kształtu orbity Ziemi w ruchu obiegowym i ustawienia osi ziemskiej do orbity obiegu. To wszystko składa się na prawidłowości, które możemy zaobserwować. Z tych prawidłowości dla naszych wyjaśnień ważne jest to, że czas obrotu Ziemi trwa dobę, która dzieli się na dzień i noc. Ale dzień i noc na ogół nie są sobie równe. Nie wchodząc w astronomiczne zawiłości precyzji pomiaru czasu możemy przyjąć, że jedynie na równiku zawsze dzień równy jest nocy. Im dalej na północ lub południe od równika, dystans między długością dnia a długością nocy się zwiększa - w zimie na korzyść dłuższej nocy, a w lecie dłuższego dnia. W okolicy równika zatem można względnie dokładnie posługiwać się czasem słonecznym, dzieląc czas od wschodu do zachodu słońca na 12 jednostek zwanych godzinami. Wprawdzie okolice Jerozolimy nie leżą w strefie równikowej, ale różnica między długością między dniem a nocą nie jest tak duża jak u nas. W czasach życia Chrystusa liczono dni jako czas od wschodu do zachodu słońca. Część czasu od wschodu do zachodu słońca stanowiła jedną godzinę. Potwierdzenie tego znajdujemy w Ewangelii św. Jana „Czyż dzień nie liczy dwunastu godzin?” (J. 11, 9). I to jest rozwiązaniem tytułowego problemu. Godzina wschodu to była godzina zerowa. Tymczasem teraz godzina zerowa to północ, początek doby. Stąd współcześnie zachodzi potrzeba uwspółcześnienia godziny śmierci Chrystusa o sześć godzin w stosunku do opisu biblijnego. I wszystko się zgadza: godzina dziewiąta według ówczesnego pomiaru czasu w Jerozolimie to godzina piętnasta dziś. Rozważanie o czasie pomoże też w zrozumieniu przypowieści o robotnikach w winnicy (Mt 20, 1-17), a zwłaszcza wyjaśni dlaczego, ci, którzy przyszli o jedenastej, pracowali tylko jedną godzinę. O godzinie dwunastej zachodziło słońce i zapadała noc, a w nocy upływ czasu był inaczej mierzony. Tu wykorzystywano pianie koguta, czego też nie pomija dobrze wszystkim znany biblijny opis.
CZYTAJ DALEJ

Ksiądz z osiedla: warto kultywować tradycję, ale święconka nie jest najważniejsza w Wielkanocy

2025-04-19 07:54

[ TEMATY ]

Wielkanoc

archiwum prywatne

ks. Rafał Główczyński

ks. Rafał Główczyński

Warto kultywować tradycję, ale święconka nie jest najważniejszym elementem Wielkanocy. Od święcenia pokarmów ważniejsze jest uczestnictwo w Triduum Paschalnym, szczera spowiedź i przyjęcie Jezusa w Eucharystii - powiedział PAP ks. Rafał Główczyński, prowadzący na YouTube kanał Ksiądz z osiedla.

W Wielką Sobotę w Kościele katolickim przez cały dzień trwa święcenie pokarmów i adoracja Chrystusa złożonego do grobu. Tego dnia wierni przychodzą do kościołów ze święconkami w koszykach.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję