Biskupi Afryki Wschodniej nie zgadzają się z ONZ w sprawie gender
Biskupi Kenii i Etiopii wyrazili swoje zaniepokojenie stanowiskiem Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie polityki równości seksualnej. Ich zdaniem ONZ coraz bardziej wspiera radykalne ideologie oparte na teorii gender, a tym samym dąży do zatarcia wszelkich różnic między kobietami i mężczyznami.
„Takie stanowisko podważa zdobycze ludzkości w dziedzinie praw człowieka, może zniszczyć lata pracy w dziedzinie ochrony praw najsłabszych, tzn. kobiet i dzieci” – czytamy w komunikacie biskupów.
Biskupi przypominają, że ideologia gender twierdzi, iż każda osoba ma „tożsamość płciową”, która może, ale nie musi, być zgodna z jej płcią biologiczną. „Zdecydowanie sprzeciwiamy się wprowadzeniu prawa, które pozwoliłoby na naruszanie przestrzeni prywatnej kobiet i dzieci przez mężczyzn identyfikujących się jako kobiety” – napisali biskupi.
Ostrzegli, że przyjęcie przez ONZ polityki opartej na tej ideologii, która uznawałaby 112 różnych tożsamości płciowych, wywołałoby ogromne zamieszanie i kontrowersje wśród państw członkowskich. Ich zdaniem spowodowałoby to chaos prawny, w którym każdy mógłby się podawać za każdego i tylko od osoby zainteresowanej zależałoby, jakie prawa jej przysługują.
Biskupi zaznaczyli, że zamiast tworzyć specjalne prawa w oparciu o niebezpieczne ideologie, lepiej zadbać o egzekwowanie istniejących przepisów i rezolucji, które wzywają do eliminacji przemocy wobec kogokolwiek. „Naszym moralnym obowiązkiem jest prosić, aby ONZ nie działała wbrew wspólnemu dobru ludzkości” – zakończyli biskupi.
Archidiecezja szczecińsko-kamieńska wsparła finansowo dwie wspólnoty misyjne w Kenii – Kipsing i Isiolo.
Obie wspólnoty leżą na terenie wikariatu apostolskiego w Isiolo, którego powierzchnia wynosi 25,3 km2 i który jest zamieszkiwany przez 55 tys. katolików (dane z 2017 r.).
O tym, że św. Zygmunt jest trudnym patronem, wiedzą najlepiej kaznodzieje, którzy głoszą kazania ku jego czci. Jak bowiem stawiać za wzór - co przecież jest naturalne w przypadku świętych - człowieka,
ogarniętego tak wielką żądzą władzy, że dla jej realizacji nie zawahał się zabić własnego syna? Niektórzy pomijają ten fakt milczeniem, przywołując za to chrześcijańskie cnoty króla Burgundów, których
był przykładem. Inni koncentrują się na męczeńskiej śmierci, nie wspominając, że rozkaz królewski stał się przyczyną śmierci młodego Sigeryka.
Jeszcze za życia swego ojca, króla Burgundii Gunobalda, Zygmunt rządził częścią państwa. Dzięki staraniom biskupa Vienne - św. Awita, po 501 r. przyjął chrześcijaństwo. Wówczas jeszcze nic nie zwiastowało
nadchodzącej tragedii. Jak piszą historycy, rządy Zygmunta początkowo były bardzo pomyślne. Niestety, sytuacja ta trwała krótko. Druga żona króla, chcąc utorować drogę do tronu swojemu synowi, oskarżyła
Sigeryka - syna króla z pierwszego małżeństwa - o zdradę stanu. Władca dał się, niestety, wplątać w tę intrygę. Lękając się utraty władzy, kazał udusić Sigeryka w swojej obecności. Zbrodnia została dokonana,
choć - jak notują kronikarze - gdy minął pierwszy szał, król rzucił się na zwłoki syna, opłakując swój straszliwy czyn.
Podczas piątkowej 8. kongregacji generalnej, kardynałowie kontynuowali rozmowy nt. Kościoła i świata i poruszyli m.in. zagadnienie hermeneutyki ciągłości trzech ostatnich pontyfikatów: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka. Podczas briefingu prasowego dyrektor Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej zdementował natomiast informacje o rzekomym złym stanie zdrowia kard. Pietro Parolina i interwencji medycznej.
W dzisiejszej, 8. kongregacji generalnej wzięło udział ponad 180 kardynałów, w tym ponad 120 elektorów. Wysłuchano 25 wystąpień. Dotyczyły one m.in. następujących tematów: ewangelizacji jako centrum pontyfikatu papieża Franciszka, skutecznego głoszenia Ewangelii ludziom młodym, ale też środowiskom od poziomu parafii do Kurii Rzymskiej, cierpienia i świadectwa członków Kościołów Wschodnich, skandalach finansowych i nadużyciach seksualnych, kluczowym miejscu liturgii i Eucharystii, synodalności, w odniesieniu do kolegialności, misyjności i sekularyzacji, roli przepisów prawa kanonicznego oraz hermeneutyce ciągłości między pontyfikatami Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.