Reklama

Wiadomości

Edukacyjna gra "Dziedzictwo kulturowe Jana Pawła II" dostępna dla uczniów i nauczycieli

Edukacyjna gra internetowa "Dziedzictwo kulturowe Jana Pawła II", która jest drugim modułem gry "Godność. Wolność. Niepodległość", została udostępniona na platformie epodreczniki.pl oraz na stronie niepodległa.men.gov.pl - poinformowało we wtorek MEiN.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Gra "Dziedzictwo kulturowe Jana Pawła II" jest pomocą dydaktyczną dostosowaną do wieku i możliwości uczniów z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych.

Składa się z 18 misji (zadań dla ucznia), które swoją tematyką nawiązują do biografii Jana Pawła II. Wykorzystane treści są zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego. Jest propozycją skierowaną do uczniów trzech etapów edukacyjnych: klas I−III i IV–VIII szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej. Stanowi bazę wiedzy na temat życia i dzieła Jana Pawła II.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Gra została opracowana przez interdyscyplinarny zespół, składający się z pracowników Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie i powołanych ekspertów merytorycznych oraz firmę specjalizującą się w produkcji gier. Projekt powstał przy wsparciu przedstawicieli Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego w Warszawie w ramach porozumienia zawartego z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.

Gra "Dziedzictwo kulturowe Jana Pawła II" jest podzielona na dwie strefy. Strefę gracza, gdzie można podjąć się realizacji misji oraz strefę merytoryczną, w której nauczyciele mogą znaleźć specjalnie przygotowane scenariusze ułatwiające prowadzenie lekcji z wykorzystaniem gry.

Jak podaje MEiN, gra może być wykorzystana podczas zajęć poświęconych wartościom i autorytetom, np. w ramach godziny wychowawczej. "Gra znajdzie zastosowanie także na lekcjach języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, geografii, biologii czy religii. Ponadto nauczyciele mogą ją wykorzystać w ramach kół zainteresowań, na zajęciach wyrównawczych i zajęciach świetlicowych" - wskazano.

Gra edukacyjna "Godność. Wolność. Niepodległość" została przygotowana w ramach obchodów stulecia niepodległości Polski. Wprowadza dzieci i młodzież w kulturę i historię Polski. Wspiera kształtowanie postaw patriotycznych. Jest częścią projektu edukacyjnego Ministra Edukacji Narodowej "Godność. Wolność. Niepodległość" na lata 2018-2020, który jest realizowany w ramach programu rządowego Niepodległa na lata 2017-2022.

Reklama

MEiN przypomina, że celem projektu edukacyjnego "Godność. Wolność. Niepodległość" było: budowanie wysokiej jakości międzypokoleniowego kapitału ludzkiego przez kształtowanie postaw opartych na wspólnych wartościach, takich jak: wolność, godność, solidarność i prawa człowieka; popularyzowanie wiedzy o tematyce patriotycznej i kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej, społecznej i kulturowej z własnym narodem, z jego historią i tradycją.

W związku z 100. rocznicą urodzin Jana Pawła II w uzupełnieniu projektu MEN na 2020 r. w grze edukacyjnej "Godność. Wolność. Niepodległość" dodano moduł edukacyjny związany z dziedzictwem kulturowym Jana Pawła II. Celem tych zmian - jak informuje resort edukacji i nauki - była m.in. popularyzacja i poszerzenie wiedzy o Janie Pawle II, w tym kształtowanie postaw patriotycznych dzieci i młodzieży. (PAP)

Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka

dsr/ krap/

2021-02-16 13:45

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Bangladesz: przy okazji gry wideo uczniowie muzułmańscy zabili kolegę chrześcijanina

[ TEMATY ]

muzułmanie

gra komputerowa

Adobe Stock.pl

Grupa 11 uczniów muzułmańskich ciężko pobiła swego kolegę – chrześcijanina Joya Haldara, uczęszczającego do kolegium katolickiego w mieście Savar w stołecznym dystrykcie Dhaki. W następstwie odniesionych ran po 22 dniach od pobicia chłopiec zmarł. Bezpośrednią przyczyną całego zajścia był spór po obejrzeniu komputerowej gry wideo PUBG, bardzo popularnej wśród miejscowej młodzieży.

Do zdarzenia doszło 16 maja na placu w miejscowości Palu na terenie parafii protestanckiej Dharanda. Według świadków 11 młodych muzułmanów, niezadowolonych z wypowiedzi swego kolegi na temat gry, zaczęło dzwonić do niego telefonicznie, grożąc mu śmiercią, po czym wynajęli mały domek w pobliżu jego mieszkania. W dniu, w którym zaplanowali napaść na niego, otoczyli go, gdy przebywał w towarzystwie trzech przyjaciół i zaczęli ich bić laskami i kijami. Największe rany – w głowę i cały tułów – odniósł właśnie 18-letni Joy, którego napastnicy pozostawili nieprzytomnego na placu, a sami szybko uciekli kilkoma skuterami. Chłopiec wkrótce trafił w stanie bardzo ciężkim do szpitala i tam zmarł po 22 dniach 6 czerwca.

CZYTAJ DALEJ

10 lat kanonizacji św. Jana Pawła II

2024-04-19 09:49

[ TEMATY ]

św. Jan Paweł II

Mat.prasowy/vaticannews.va

„Pontyfikat św. Jana Pawła II trzeba koniecznie dokumentować dla przyszłych pokoleń, naszym zadaniem jest ocalenie i przekazanie tego wielkiego dziedzictwa” – mówi ks. Dariusz Giers. Jest on administratorem Watykańskiej Fundacji Jana Pawła II a zarazem świadkiem pontyfikatu. Kapłan wyznaje, że praktycznie codziennie modli się przy grobie świętego papieża i zawsze jest poruszony tłumami ludzi z całego świata, którzy w tym wyjątkowym miejscu szukają wstawiennictwa Jana Pawła II.

Wyjątkowym fenomenem są czwartkowe Msze polskie odprawiane nieprzerwanie przy grobie Jana Pawła II od momentu jego śmierci. „To jest czas modlitwy, ale także przekazywania dziedzictwa wiary i nieprzemijających wartości” – mówi ks. Giers. Podkreśla, że upływający czas sprawia, iż wielkie zadanie stoi przed świadkami pontyfikatu, którzy muszą dzielić się swym doświadczeniem.

CZYTAJ DALEJ

Ks. Halík na zgromadzeniu COMECE: Putin realizuje strategię Hitlera

2024-04-19 17:11

[ TEMATY ]

Putin

COMECE

Ks. Halík

wikipedia/autor nieznany na licencji Creative Commons

Ks. Tomas Halík

Ks. Tomas Halík

Prezydent Rosji Władimir Putin realizuje strategię Hitlera, a zachodnie iluzje, że dotrzyma umów, pójdzie na kompromisy i może być uważany za partnera w negocjacjach dyplomatycznych, są równie niebezpieczne jak naiwność Zachodu u progu II wojny światowej - powiedział na kończącym się dziś w Łomży wiosennym zgromadzeniu plenarnym Komisji Episkopatów Wspólnoty Europejskiej (COMECE) ks. prof. Tomáš Halík. Wskazał, że „miłość nieprzyjaciół w przypadku agresora - jak czytamy w encyklice «Fratelli tutti» - oznacza uniemożliwienie mu czynienia zła, czyli wytrącenie mu broni z ręki, powstrzymanie go. Obawiam się, że jest to jedyna realistyczna droga do pokoju na Ukrainie”, stwierdził przewodniczący Czeskiej Akademii Chrześcijańskiej.

W swoim wystąpieniu ks. Halík zauważył, że na europejskim kontynentalnym zgromadzeniu synodalnym w Pradze w lutym 2023 roku stało się oczywiste, że Kościoły w niektórych krajach postkomunistycznych nie przyjęły jeszcze wystarczająco Vaticanum II. Wyjaśnił, że gdy odbywał się Sobór Watykański II, katolicy w tych krajach z powodu ideologicznej cenzury nie mieli lub mieli minimalny dostęp do literatury teologicznej, która uformowała intelektualne zaplecze soboru. A bez znajomości tego intelektualnego kontekstu niemożliwe było zrozumienie właściwego znaczenia soboru. Dlatego posoborowa odnowa Kościoła w tych krajach była przeważnie bardzo powierzchowna, ograniczając się praktycznie do liturgii, podczas gdy dalszych zmian wymagała mentalność.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję