Reklama

Internetowy System Zarządzania

Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej pod koniec 2006 r. rozpoczęła prace nad wdrażaniem nowego programu internetowego opracowanego na potrzeby organizacji. Internetowy System Zarządzania ma usprawnić pracę Caritas diecezjalnej oraz kontakty z parafiami i parafialnymi zespołami Caritas (PZC).

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Internetowy System Zarządzania opracowany został z myślą o Caritas i składa się z kilku modułów oferujących dostęp pracownikom i wolontariuszom do różnego rodzaju funkcji. Dzięki nim zarządzać można podstawowymi informacjami, między innymi danymi: parafii pochodzącymi z parafii i parafialnych zespołów Caritas, od wolontariuszy PZC, oraz zawartością strony internetowej. Program umożliwia również obsługę magazynów pomocy żywnościowej i rzeczowej prowadzonych w diecezji przez Caritas i parafialne zespoły Caritas.

Nowoczesny system

BerMar multimedia, firma, która opracowała system, specjalizuje się w tworzeniu aplikacji na potrzebny internetu, poczynając od systemu zarządzania treścią stron www (CMS), poprzez sklepy internetowe, aż do systemów dedykowanych, czyli dostosowanych do indywidualnych potrzeb zamawiającego. - Internetowy System Zarządzania Caritas stworzyliśmy wspólnie z pracownikami Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej - mówi informatyk Michał Bernadzikowski. - Jest to kompleksowa aplikacja internetowa bazująca na najnowocześniejszych technologiach wykorzystywanych przy budowaniu tego typu programów. Projektując ten system, postawiliśmy sobie za cel stworzenie programu, który usprawniłby działanie Caritas diecezjalnej oraz wspomógł pracowników i wolontariuszy w ich codziennej pracy.
- Do systemu będą mieli dostęp użytkownicy, którzy otrzymają specjalny login i hasło - wyjaśnia Grzegorz Idziak, zastępca dyrektora Caritas diecezjalnej. - Wśród nich oprócz pracowników Caritas diecezjalnej znajdą się między innymi członkowie PZC, księża pracujący w parafiach, wolontariusze, osoby prowadzące magazyny Caritas i magazyny PZC. Wszyscy użytkownicy podzieleni zostali na tzw. grupy użytkowników, z których każda posiada uprawnienia dostępu do różnych danych zawartych w systemie.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Moduły

Jednym z elementów współtworzących system jest moduł zarządzania szkoleniami. Pozwala on na przekazywanie informacji o nowych szkoleniach, spotkaniach i rekolekcjach. Informacje te pojawiać będą się na stronie internetowej Caritas diecezjalnej. Osoby zainteresowane danym szkoleniem będą miały możliwość wypełnienia formularza zgłoszenia na wybrane przez siebie szkolenie. System automatycznie pokazywać będzie liczbę wolnych miejsc na konkretnym szkoleniu.
Od kilku miesięcy wykorzystywane są już niektóre elementy sytemu, np. moduły: do obsługi strony internetowej, dziennika korespondencji, zarządzania PZC i do obsługi magazynów. Dzięki niemu przez internet można śledzić wymianę towarów między magazynami, sprawdzać status poszczególnych operacji i tworzyć różnego rodzaju raporty, potwierdzenia wydania towaru, zestawienia itp.
- Internetowy System Zarządzania Caritas ułatwia między innymi zarządzanie korespondencją przychodzącą i wychodzącą z biura Caritas - mówi Marek Kwaśniak, pracownik biura Caritas. - W papierowej wersji dziennika korespondencji główną trudnością jest szybkie odnalezienie danego pisma, w wersji elektronicznej ułatwienie polega na możliwości wyszukania pisma na podstawie nadawcy, jak i treści danego pisma.
System zawiera również kalendarium, w którym mogą być umieszczane wpisy dotyczące różnego rodzaju wydarzeń z podaniem ich daty i opisu. Wpisy podzielone na kategorie widoczne są dla użytkowników poszczególnych grup korzystających z systemu.

Szkolenia

Pierwszym etapem wdrażania nowego systemu były grudniowe szkolenia dla pracowników przeprowadzane przez informatyka Michała Bernadzikowskiego oraz ks. dr. Dariusza Gronowskiego. Autor programu Michał Bernadzikowski wyjaśniał zasady działania programu i prezentował jego możliwości. Ks. Gronowski podczas spotkania z pracownikami Caritas uczył, w jaki sposób konstruować teksty, by najlepiej przekazywały informacje, oraz wskazywał, jak najefektywniej wykorzystywać możliwości internetu w pracy i przekazywaniu informacji. Kolejnym etapem zapoznawania z systemem będą szkolenia dla członków PZC.
By w pełni wykorzystać możliwości Internetowego Systemu Zarządzania Caritas, potrzeba będzie być może nawet kilku lat. Pierwsze kroki zostały już postawione i przynoszą oczekiwany efekt. Wdrożenie systemu - zwłaszcza w parafialnych zespołach Caritas - może odbywać się nieco wolniej, bowiem często występują tu jeszcze trudności z dostępem do sprzętu czy brak umiejętności korzystania z komputera i internetu. Jest to jednak przedsięwzięcie ważne, wspomagające dobrą organizację pracy i efektywność pomocy udzielanej przez Caritas w naszej diecezji.

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Co nas łączy, co nas dzieli

2024-05-20 10:25

[ TEMATY ]

KSM

Zielona Góra

Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży

Katarzyna Krawcewicz

Warsztaty poprowadziły Katarzyna Piosik-Łobaczewska i Anna Walczak

Warsztaty poprowadziły Katarzyna Piosik-Łobaczewska i Anna Walczak

19 maja w parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Zielonej Górze odprawiona została kolejna Msza święta o dobrego męża i dobrą żonę. Po Eucharystii odbyły się warsztaty dla wszystkich chętnych.

Msze święte o dobrego męża i dobrą żonę to inicjatywa Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Zapraszane są na nie szczególnie osoby szukające drugiej połówki lub będące już w związkach i myślące o małżeństwie. Każdego miesiąca w sali pod kościołem odbywają się spotkania ze specjalistami z różnych dziedzin, którzy przybliżają tematy dotyczące szeroko pojętego bycia z kimś.

CZYTAJ DALEJ

Jasna Góra: 5. Ogólnopolska Pielgrzymka Kobiet

2024-05-19 18:32

[ TEMATY ]

Jasna Góra

kobieta

Jasna Góra/Facebook

Do kształtowania chrześcijańskiego feminizmu w świecie - „by swoją kobiecą inność, wyjątkowość podkreślać i nią żyć” zachęcał na Jasnej Górze uczestniczki 5. Ogólnopolskiej Pielgrzymki Kobiet bp Artur Ważny z Sosnowca. Spotkanie odbyło się w uroczystość Zesłania Ducha Świętego i było czasem uczenia się ufności Bogu. Przebiegało pod hasłem: „Pójdę ufna za Tobą” a jedną z „bohaterek” spotkania była św. s. Faustyna Kowalska, którą przybliżyła s. Gaudia Skass ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia.

Mszy św. w kaplicy Matki Bożej przewodniczył bp Artur Ważny, sosnowiecki biskup diecezjalny. W homilii zachęcał do przyjaźni z Duchem Świętym, by tak jak w życiu Maryi, stawał się On reżyserem i naszego życia, tym, który chce nas prowadzić, pokazać pomysł Boga na nasze życie. A jedną z wielu Jego ról jest odszukiwanie i odnajdowanie nas dla Boga, co szczególnie ukazuje Jezus w przypowieściach o odnalezionym synu marnotrawnym, odnalezionej owcy i odnalezionej drachmie. Bp Ważny przypomniał, że w kobiecie, która szukała i odnalazła zgubioną drachmę, Ojcowie Kościoła widzieli właśnie Ducha Świętego.

CZYTAJ DALEJ

Krajowy duszpasterz Apostolstwa Chorych: wózek inwalidzki i łóżko to narzędzia ewangelizacji

2024-05-20 20:17

[ TEMATY ]

chory

Rido/fotolia.com

„Wózek inwalidzki czy łóżko są ambonami, z których głoszona jest Ewangelia” - podkreślił ks. Wojciech Bartoszek, krajowy duszpasterz Apostolstwa Chorych, który 20 maja w hałcnowskim sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Bielsku-Białej przewodniczył Mszy św. dla uczestników pielgrzymki chorych. W święto Matki Bożej Kościoła u stóp Piety hałcnowskiej modliły się osoby zmagające się z chorobami, niepełnosprawnościami oraz ich bliscy i opiekunowie.

Mszy św. przewodniczył krajowy duszpasterz Apostolstwa Chorych. Przy ołtarzu modlili się inni księża diecezjalni, w tym m.in. bielsko-żywiecki duszpasterz chorych ks. Szczepan Kobielus.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję