Reklama

Rodzina

"Pomyśl o dziecku" – kampania Fundacji Mamy i Taty

[ TEMATY ]

rodzina

Bożena Sztajner / Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Fundacja Mamy i Taty rozpoczyna kolejną kampanię społeczną. Tym razem pod hasłem "Pomyśl o dziecku". Przekaz kampanii skierowany jest do małżeństw wychowujących jedno dziecko i ma zachęcić do rozważenia decyzji o powiększeniu rodziny. Organizatorzy odwołują się do powszechnie niekwestionowanego faktu, że w towarzystwie rodzeństwa dziecko rozwija się lepiej.

W Polsce prawie połowa małżeństw ma jedno dziecko. Mimo, że w badaniach 80% Polaków deklaruje chęć posiadania dwójki, trójki lub nawet większej liczby dzieci, to większość z nas nie realizuje swoich aspiracji. Decydujemy się tylko na jedno dziecko a taki wybór racjonalizujemy sobie sytuacją materialną i społeczną, brakiem czasu by właściwie zajmować się rodzeństwem. Badania przeprowadzone na zlecenie Fundacji przez Grupę IQS wskazują, że młodzi Polacy widzą obecnie więcej barier (materialnych, emocjonalnych, społecznych, kulturowych) niż korzyści wynikających z rodzicielstwa i odkładają na nieokreśloną przyszłość ewentualną decyzję w tej sferze. Z drugiej strony dzisiejsi młodzi rodzice jedynaków mówią: "Chcę wszystkiego co najlepsze dla mojego dziecka. Jestem skłonny zrobić dla niego więcej niż dla kogokolwiek innego. Staram się zaspokajać wszystkie jego potrzeby i dać mu to co dla niego ważne".

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Zestawiamy w kampanii posiadanie w wymiarze materialnym z posiadaniem rodzeństwa - mówi Paweł Woliński prezes Fundacji Mamy i Taty - chcemy przypomnieć w ten sposób rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania rodzeństwa.

Na podstawie wyników badań postaw Polaków wobec rodzicielstwa, opracowaliśmy strategię kampanii, koncepty komunikacji z odbiorcami oraz wyprodukowaliśmy spoty telewizyjne - mówi Malina Wieczorek Dyrektor Agencji TELESCOPE odpowiedzialnej za kreację i produkcję.

Spoty kampanijne będą emitowane w TVP i TVN. W największych miastach Polski przekaz kampanii obecny będzie na citylightach i ekranach LCD. Działania obejmą również media społecznościowe. Za obecność w internecie odpowiedzialna jest agencja interaktywna EURA7. Pod adresem www.pomyslodziecku.pl powstała strona z informacjami o wpływie rodzeństwa na wychowanie dziecka.

Kampania wpisuje się w aktualną dyskusję o wyzwaniach demograficznych kraju. Polska ma jeden z najniższych na świecie wskaźników dzietności. Według wielu prognoz, w perspektywie 20-30 lat czeka nas zapaść demograficzna, która zmieni całkowicie sytuację ekonomiczną i społeczną, spowoduje załamanie finansów publicznych, grozi międzygeneracyjnym konfliktem społecznym.

Honorowym patronatem kampanię objął Prezydent RP Bronisław Komorowski oraz Małżonka Prezydenta Anna Komorowska.

To już trzecia ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty, po „Rozwód? Przemyśl to” (nominacja do Effie) oraz „Miłość. Lepiej na całe życie”.

2013-04-25 11:32

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dla małżeństwa i rodziny

Niedziela zielonogórsko-gorzowska 16/2021, str. VI

[ TEMATY ]

rodzina

Archiwum Aspektów

Ks. dr Mariusz Dudka

Ks. dr Mariusz Dudka

Zapraszam nie tylko tych, którzy chcą być doradcami życia rodzinnego, ale przede wszystkim tych, którzy chcą zainwestować w swoje małżeństwo i rodzinę – mówi ks. dr Mariusz Dudka.

Pierwsze spotkanie w ramach Studium Nad Małżeństwem i Rodziną im. Bp. Wilhelma Pluty odbędzie się 24 kwietnia w Instytucie Edyty Stein przy parafii Ducha Świętego w Zielonej Górze.
CZYTAJ DALEJ

Incydent z udziałem prezydenta Nawrockiego w USA. Przebieraniec chciał zakłócić Mszę św.

2025-09-22 17:30

[ TEMATY ]

Stany Zjednoczone

Karol Nawrocki

PAP/Leszek Szymański

Prezydent Karol Nawrocki wraz małżonką Martą w niedzielę uczestniczył w uroczystościach w Narodowym Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej w Doylestown, w stanie Pensylwania. Podczas Mszy św. doszło do incydentu.

Z Mszy św. został wyprowadzony mężczyzna przebrany w ornat, który jednak nie był księdzem. Mężczyzna nie miał przy sobie widocznych niebezpiecznych przedmiotów, nie stawiał też oporu, gdy był wyprowadzany z sanktuarium. Mężczyzna jest znany lokalnej Polonii i już wcześniej zakłócał Msze, jednak po raz pierwszy przebrał się za duchownego.
CZYTAJ DALEJ

Rozważania na niedzielę ks. Mariusza Rosika: Niebo dla bogaczy

2025-09-23 12:40

[ TEMATY ]

rozważania

Ks. Mariusz Rosik

Adobe Stock

Studiowała na Politechnice Wrocławskiej. W zamian za notatki z matematyki jeden z kolegów zaproponował jej wyjazd na wspinaczkę niedaleko Jeleniej Góry. Jeden dzień pośród skał całkowicie odmienił jej życie. Tamto doświadczenie przewyższyło wszystkie dotychczasowe fascynacje. Wanda Rutkiewicz jako trzecia kobieta na świecie zdobyła Mont Everest. Brała wówczas udział w zachodnioniemieckiej wyprawie. Na szczyt najwyższej góry globu wchodziła po południu, 16 października 1978 roku. Pamiętna data. Podczas spotkania z himalaistką Jan Paweł II żartował: „Bóg chciał, że tego samego dnia weszliśmy tak wysoko”. Paradoksalnie wejście na wierzchołek ziemi w dniu, w którym Polak został papieżem, spowodowało nieoczekiwany efekt propagandowy. Czołówki polskich gazet mówiły przede wszystkim o jej sukcesie, by nieco usunąć w cień fakt wyboru na stolicę Piotrową papieża znad Wisły.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję