Gdy nastała już niedziela,
Poszła Maria Magdalena
Sprawdzić, co się dzieje w grobie.
I uświadomiła sobie,
Że Jezusa w nim nie było.
Aż jej smutno się zrobiło.
Więc pobiegła do Szymona
I mówiła przestraszona:
- Pana z grobu dziś zabrano!
Nie wiem, gdzie jest Jego ciało!
Tak mi ciężko już od rana...
- Zawołajmy także Jana.
Rzekł Piotr Marii Magdalenie.
- Pobiegniemy tam bez ciebie!
Więc ruszyli dwaj uczniowie.
Jan był młodszy, pierwszy dobiegł,
Lecz do grobu sam nie wchodził,
Tylko się nad wszystkim głowił:
Jakże to się mogło stać?
Kto Jezusa mógłby skraść?
A gdy przybył Szymon Piotr,
Krzyknął głośno:
- Który łotr
Mógł haniebnie tak uczynić
W takiej trudnej dla nas chwili!
- Nie krzycz, Janie! Mało wiemy,
Może w grobie coś znajdziemy!
Weszli, a tam leży chusta,
A oddzielnie także płótna,
W które Jezus był ubrany,
Kiedy został pochowany.
Ciało gdzieś wyparowało.
- Ja już wiem, jak to się stało.
Sprawa jest dziecinnie prosta!
Jezus właśnie...
Zmartwychpowstał!
Piotr rzekł zaraz po namyśle.
- To jest takie oczywiste.
W pismach wszak jest napisane,
Że Zbawiciel
Zmartwychwstanie!
Jan do Piotra też się zwrócił:
- On nas wcale nie porzucił
I na pewno będzie z nami,
Bośmy... jego są uczniami.
W jaki dzień się wydarzyła
Rzecz tak dla chrześcijan miła?
Człowiek wielki, gdy osiąga sukces, staje się jeszcze większy. A człowiek mały – jeszcze mniejszy.
Prawda bywa oczywista albo nieuchwytna. Jedne kłamstwa demaskujemy od razu, inne żyją latami, bo karmią nasze oczekiwania i emocje. W tym wszystkim decyduje jedno: gotowość zmierzenia się z prawdą o sobie. Od niej zależy jakość relacji, mądrość decyzji i spokój serca.
W sobotę 25 października Częstochowa stała się kolejną stacją Kongresu Eucharystycznego. Kongres rozpoczął się w parafii św. Zygmunta konferencją, którą wygłosił ks. dr Andrzej Kuliberda. Po jej zakończeniu był czas na adorację Najświętszego Sakramentu. Następnie wierni wyruszyli w procesji eucharystycznej do bazyliki archikatedralnej Świętej Rodziny, gdzie abp Wacław Depo przewodniczył uroczystej Mszy św.
Poniżej fragment z listu pasterskiego abp. Wacława Depo, który zostanie odczytany w najbliższą niedzielę, we wszystkich kościołach diecezji częstochowskiej:
Autorstwa Lothar Wolleh - Praca własna, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Jest ona uważana za „kamień milowy” w stosunkach Kościoła katolickiego z religiami niechrześcijańskimi; „nowy początek”, „Magna Charta”, „rewolucję kopernikańską”. Wiele superlatywów otacza deklarację „Nostra aetate”, przyjętą 60 lat temu, 28 października 1965 roku, przez Sobór Watykański II z 96-procentowym poparciem. W dokumencie Kościół podkreślił swoje uznanie dla innych religii i nawiązał z nimi dialog i współpracę. Już wtedy stwierdzono nawet, że cały Sobór będzie oceniany na podstawie tej deklaracji.
Otwarcie się na inne religie jest jednym z największych osiągnięć Soboru Watykańskiego II (1962-1965). Kluczowe dla tego zwięzłego dokumentu jest następujące stwierdzenie:
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.