Rozpoczęło się zbieranie podpisów polityków, radnych, sołtysów pod apelem wystosowanym przed Stowarzyszenie Patriotyczno-Chrześcijańskie „Tyniec” z gminy Oksa – o lepsze czytelnictwo prasy katolickiej.
- Prasa katolicka jest niezależna. Spełnia olbrzymie funkcje informacyjne i wychowawcze, zwłaszcza teraz, kiedy zapracowani rodzice nie mają zbyt wiele czasu dla dzieci. Taki „przyjaciel”, który nas w tym trochę wspomoże, jest niezbędny dla dobra dzieci i Polski – czytamy w apelu.
W apelu jest wymieniony i polecany m.in. Tygodnik Katolicki "Niedziela" jako „czasopismo dla rodziny pokoleniowej, kompendium wiedzy o sprawach bieżących, a dla nas Polaków ważnych”.
Apel podpisali już Poseł na Sejm Krzysztof Lipiec, Tadeusz Soboń – wójt gminy Oksa oraz radni gminy, a także Barbara Wicher – dyrektor SP w Węgleszynie, ks. Tadeusz Marczewski - proboszcz parafii Oksa.
Organizatorzy akcji chcą ją zrealizować w najbliższych miesiącach w wielu gminach i parafiach diecezji, na wzór gminy Oksa.
Stowarzyszenie Patriotyczno–Chrześcijańskie „Tyniec” działa od ok. dwóch lat, kieruje nim Witold Chmielewski z Oksy. Zorganizowało m.in. obchody 20. rocznicy odsłonięcia pomnika ku czci ofiar pacyfikacji Lipna w 1944 r., promuje inicjatywy pro-life, we współpracy z samorządem gminy upamiętnia ofiary mordu w Katyniu, angażuje się także w ochronę zabytków na parafialnych cmentarzach.
W gazetach na całym świecie ukazują się w tych dniach artykuły o ideałach "Solidarności" i polskiej drodze do wolności. Powstały one w ramach projektu „Opowiadamy Polskę światu – Polska Solidarność”, stworzonego z okazji 40-lecia powstania "Solidarności". Autorami są m.in. premier Mateusz Morawiecki, wybitny amerykański historyk Timothy Snyder czy słynny reporter „Washington Post” Michael Dobbs.
"Solidarność musimy uczynić projektem dla całej Europy - jest naszą propozycją na nadchodzące dekady rozwoju" – podkreślił Morawiecki w tekście, który pojawił się m.in. we włoskiej "La Repubblica", francuskim "L’Opinion", hiszpańskim "ABC", szwedzkim "Goeteborgs-Posten" i czeskich "Lidovych Novinach".
- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".
W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
W watykańskiej Bazylice św. Piotra otwarto Spazio d’Ascolto (Przestrzeń Słuchania). Dostępna dla wszystkich przychodzących do tej świątyni, zarówno wiernych, jak i turystów, daje okazje do duchowego spotkania, w czasie którego kapłani lub ludzie świeccy są gotowi wysłuchać każdego i wejść z nim w dialog na temat jego wątpliwości i problemów.
„Drzwi Święte otwarte na czas zainspirowały nas do otwarcia «innych drzwi» w Bazylice św. Piotra i stworzenia przestrzeni słuchania – wyjaśnia prał. Orazio Pepe, sekretarz Fabryki św. Piotra, instytucji odpowiedzialnej za zarządzanie, utrzymanie, konserwację i dekorację watykańskiej bazyliki. – To otwarta przestrzeń, okazja do spotkania, miejsce, w którym brat: kapłan, siostra zakonna, świecki słucha innego brata w człowieczeństwie”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.