Reklama

Zaproszenia

Sztuka o św. Maksymilianie

Już w piątek 25 listopada w Teatrze Oratorium przy Bazylice Najśw. Serca Pana Jezusa w Warszawie premiera wyjątkowego spektaklu o św. Maksymilianie Kolbem.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Spektakl „Mój syn, Maksymilian” w reżyserii Marcina Kwaśnego, powstał w oparciu o sztukę dr. Kazimierza Brauna. Ukazuje zarówno złożoność samej postaci założyciela Niepokalanowa, jak i skomplikowaną polską historię.

W warstwie fabularnej dramat toczy się na dwóch osiach czasu – współczesnej, kiedy matka św. Maksymiliana – Marianna odwiedza celę syna w Klasztorze oraz historycznej, gdy z retrospektywy poznajemy historię pobytu i śmierci św. Maksymiliana w niemieckim obozie koncentracyjnym Auschwitz. Na poziomie rozważań filozoficznych dramat dotyka najważniejszych problemów człowieka, w tym postawy wobec bliźnich i patriotyzmu. Sztuka jest również głęboką analizą psychologiczną wyjątkowej osobowości św. Maksymiliana Kolbego.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

- Dorobek św. Maksymiliana to ogromna spuścizna, dobro zasiane przez niego rozszerza się nieustannie. Imponuje mi jego ogromne zawierzenie woli Bożej, nieprawdopodobnie wizjonerskie działanie, charyzmat maryjny. To człowiek, który całkowicie oddał się na służbę Bogu – mówi Łukasz Lewandowski, odtwórca roli św. Maksymiliana.

Reklama

W rolę Matki św. Maksymiliana wcieliła się Ewa Ziętek. - Jesteśmy ludźmi wierzącymi i mówimy tu o sprawach dla nas najistotniejszych. Wokół nas codziennie dzieją się cuda. Matka Maksymiliana była niezwykle oddana, niesłychanie religijna, bardzo wierząca. Dla mnie jest też bardzo ważna Matka Boża, bo za Jej sprawą nawróciłam się wiele lat temu i mam w sercu taką świadomość, że to za Jej przyczyną - za co jestem Jej bardzo wdzięczna –podkreśla Ewa Zientek. - Im bardziej świat idzie w to, co światowe, tym bardziej człowiek szuka Boga, nawet jak sobie z tego nie zdaje sprawy – dodaje.

Spektakl został przygotowany z okazji przypadającej w tym roku 75. rocznicy męczeńskiej śmierci św. Maksymiliana w Auschwitz. Zdaniem Kazimierza Brauna, postać i dzieło Męczennika jest ogromnym obszarem wartości i wiadomości, dóbr duchowych i nauk, pism oraz dokumentów i w pełni zasługuje na to, by zostać włączona do dyskursu publicznego o patriotyzmie. Sztuka oparta jest na autentycznej korespondencji między św. Maksymilianem a jego matką Marianną Kolbową i mówi o wyjątkowej więzi między nimi oraz wyjątkowej roli Matki Bożej Niepokalanej w życiu obojga.

Na scenie zobaczymy także Dariusza Kowalskiego i Ksawerego Szlenkiera. Producentem spektaklu, nad którym patronat objęła „Niedziela”, jest Fundacja Między Słowami wraz z Narodowym Centrum Kultury. Bilety (w cenie 30 zł) rezerwować można pod numerami telefonów: 504 307 407, 501 150 379 i 22 618 12 94 oraz w Biurze Oratorium im. św. Jana Bosko przy Bazylice Najśw. Serca Pana Jezusa w Warszawie, przy ul. Kawęczyńskiej 53. Kolejne spektakle odbędą się 27 listopada, 10 i 11 grudnia 2016 r. oraz 7 i 8 stycznia 2017 r.

2016-11-24 07:06

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Zobaczyć obraz Cranacha

Niedziela małopolska 47/2012, str. 2

[ TEMATY ]

sztuka

obraz

wystawa

Wawel

Adam Wojnar

Obraz „Chrystus błogosławiący dzieci” po konserwacji

Obraz „Chrystus błogosławiący dzieci” po konserwacji

„Odzyskane piękno” to tytuł wyjątkowej wystawy w Zamku Królewskim na Wawelu otwartej 5 listopada br., a poświęconej jednemu z ważniejszych renesansowych dzieł w polskich zbiorach, obrazowi „Chrystus błogosławiący dzieci” Lucasa Cranacha Starszego.

CZYTAJ DALEJ

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Historia Anny jest dowodem na to, że Bóg może człowieka wyciągnąć z każdej trudnej życiowej sytuacji i dać mu spełnione, szczęśliwe życie. Trzeba tylko się nawrócić.

Od dzieciństwa była prowadzona przez mamę za rękę do kościoła. Gdy dorosła, nie miała już takiej potrzeby. – Mawiałam do męża: „Weź dzieci do kościoła, ja ugotuję obiad i odpocznę”, i on to robił. Czasem chodziłam do kościoła, ale kompletnie nie rozumiałam, co się na Mszy św. dzieje. Niekiedy słyszałam, że Pan Bóg komuś pomógł, ale myślałam: No, może komuś świętemu, wyjątkowemu pomógł, ale na pewno nie robi tego dla tzw. przeciętnych ludzi, takich jak ja.

CZYTAJ DALEJ

Papież jedzie na Biennale w Wenecji – Watykan i sztuka współczesna

2024-04-27 11:06

[ TEMATY ]

papież Franciszek

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

Jutro papież papież Franciszek odwiedzi Wenecję. Okazją jest trwająca tam 60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki - Biennale w Wenecji. Ojciec Święty odwiedzi Pawilon Stolicy Apostolskiej, który w tym roku znajduje się w więzieniu dla kobiet, a prezentowana w nim wystawa nosi tytuł - "Moimi oczami". Wizyta papieża potrwa około pięciu godzin obejmując między innymi Mszę św. na Placu św. Marka. Planowana jest również prywatna wizyta w bazylice św. Marka. Jak się podkreśla, papieska wizyta będzie "kamieniem milowym w stosunku Watykanu do sztuki współczesnej".

Zapraszając Włocha Maurizio Cattelana do pawilonu Watykanu na 60. Biennale Sztuki w Wenecji, Kościół katolicki pokazuje, że jest otwarty na niespodzianki. Cattelan zyskał rozgłos w mediach w 1999 roku, prezentując swoją instalację naturalistycznie przedstawiającą papieża Jana Pawła II przygniecionego wielkim meteorytem i szkło rozsypane na czerwonym dywanie, które pochodzi z dziury wybitej przez meteoryt w szklanym suficie. Budzące kontrowersje dzieło Cattelana było wystawione również w Warszawie, na jubileuszowej wystawie z okazji 100-lecia Zachęty w grudniu 2000 r. „Dziewiąta godzina” - tak zatytułowano dzieło, nawiązując do godziny śmierci Jezusa - została wówczas uznana za prowokacyjną, a nawet obraźliwą. Ale można ją również interpretować inaczej: Jako pytanie o przypadek i przeznaczenie, śmierć i odkupienie. I z tym motywem pasowałby nawet do watykańskiej kolekcji sztuki nowoczesnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję