Zgubienie czy kradzież telefonu, którym płacimy, jest sytuacją podobną do utraty portfela z kartami płatniczymi i dokumentami. Złodziej może dokonać kartą kilku operacji niewymagających PIN-u, a bez PIN-u do aplikacji bankowej nie zapłaci telefonem.
Choć aplikacja, za pomocą której dokonuje się płatności telefonem, jest otoczona całym szeregiem zabezpieczeń, bezpieczna płatność w dużym stopniu zależy od samego użytkownika. Powinien on przestrzegać koniecznych środków ostrożności, aby pieniądze na koncie bankowym pozostały bezpieczne.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
W telefonie, którego używamy do płatności, należy aktualizować oprogramowanie i koniecznie zainstalować program antywirusowy.
Należy też stosować różne blokady: odblokowanie wyświetlacza za pomocą „wężyka”, rozpoznawanie twarzy lub blokadę na odcisk palca.
Nie wolno instalować aplikacji z nieznanych źródeł ani klikać w podejrzane linki przesyłane w SMS-ach, należy też korzystać tylko z bezpiecznych sieci Wi-Fi.
W razie kradzieży lub zgubienia telefonu trzeba zalogować się na konto z innego urządzenia i zablokować płatności mobilne.