Ulicami Paryża przeszedł wczoraj X Marsz dla Życia. Wzięło w nim udział 45 tys. Francuzów. To więcej niż przed rokiem i, jak zaznaczają organizatorzy, liczba uczestników stale rośnie, od 10 lat, co świadczy o tym, że sumienie Francji się budzi.
Pierwsza część marszu miała charakter pokutny. Była minuta ciszy i były czarne balony, upamiętniające 9 mln dzieci, które zostały zamordowane w łonie swej matki od 1975 r., kiedy to zalegalizowano aborcję w tym kraju.
Julie Graziani, rzecznik prasowy Marszu, opowiadała o tym, jak stała się obrońcą życia. - Stało się to po tym, jak zapoznałam się z realiami tak zwanych późnych aborcji. Stwierdziłam, że nie chcę, aby w tym kraju dochodziło do takich rzeczy – mówiła Graziani.
Na tegorocznym Marszu dla Życia protestowano też przeciwko rządowemu projektowi legalizacji eutanazji. „Kochać znaczy nie zabijać”, „Po niemowlakach przyszła kolej na dziadków?” – to tylko niektóre z haseł, które można było wczoraj zobaczyć na ulicach Paryża.
Pod hasłem „Rodzina – Wspólnota – Polska” ulicami Bielska-Białej 20 czerwca po raz drugi przejdzie Marsz dla Życia. Trwają przygotowania do tego wyjątkowego wydarzenia, które, według organizatorów, ma nieść przede wszystkim pozytywne przesłanie o afirmacji życia od poczęcia do naturalnej śmierci.
Rzecznik Komitetu Organizacyjnego bielskiego Marszu dla Życia i Rodziny Maria Szlagura wyjaśnia, że mimo wiele negatywnych zjawisk w Polsce – wzrastającej liczba aborcji, forsowanej niebezpiecznej tzw. ustawy antyprzemocowej oraz udostępnienia bez recepty, także dzieciom, aborcjogennej pigułki „dzień po” – marsz nie będzie protestem.
Od kiedy krzyż zaczęto przedstawiać jako Drzewo Życia? Z czym jest to związane i jakie ma znaczenie? Jak słowa Pisma Świętego odnajdywać w formie przedstawianego krzyża? Wyjaśnia to w swojej najnowszej książce o. Eugeniusz Grzywacz, pijar, historyk sztuki.
Artykuł zawiera fragment książki „Krzyż. Historia odkrywana w dziejach sztuki”, wyd. eSPe.
Koalicja amerykańskich organizacji chrześcijańskich poprosiła prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa i sekretarza stanu Marco Rubio, aby wpłynęli na władze Rosji w sprawie natychmiastowego powrotu do kraju prawie 20 tysięcy dzieci ukraińskich, wywiezionych stamtąd od wybuchu wojny w lutym 2022 roku. Prośbę tę zawiera list otwarty, podpisany przez 40 zwierzchników i wysokich przedstawicieli organizacji chrześcijańskich różnych wyznań i poglądów politycznych.
Dokument ten zwraca uwagę, że dzieci ukraińskie w wieku od 4 miesięcy do 17 lat doświadczyły reedukacji politycznej, przymusowej rusyfikacji, przeszły szkolenie wojskowe, zaznały przemocy fizycznej oraz pozbawiono je podstawowej troski. Niektóre z nich przekazano rodzinom rosyjskim, zmieniono im świadectwa urodzenia, żeby zatrzeć ich tożsamość ukraińską.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.