Przeglądałem zdjęcia z tzw. ogólnopolskiego protestu studentów. Piszę „tzw.”, bo trudno do tego protestu podejść poważnie – ze względu zarówno na nikłą frekwencję (studenci poważnie podchodzący do życia mają teraz głowę zaprzątniętą raczej zaliczeniami i egzaminami niż protestami), jak i na artykułowane na transparentach hasła. Żadnej oryginalności, treści suflowane z innych protestów, czasami obraźliwe, czasami absurdalne, np. „Jeszcze nie wiemy czego, ale już mamy DOŚĆ”. Generalnie protest przeciw wszystkiemu, co do tej pory zrobiła, robi lub zamierza zrobić „władza PiS”.
Może zrozumiała jest studencka indolencja, gdy przyjrzeć się składowi osobowemu „zestawu wspierającego” protest: manifestanci znani z marszów KOD, m.in. pewien pułkownik od „kulturalnego stanu wojennego”, pewien profesor od „miłości erotycznej bratersko-siostrzanej” (aż wstyd, że z UJ), pewien student, któremu zgubiła się legitymacja – nie, nie studencka, a milicyjna, a także niektórzy „wieczni studenci” uniwersytetów trzeciego wieku.
Nie wątpię, że na studenckich protestach nie zabrakło też „studentów” WUML-ów (czyli Wieczorowych Uniwersytetów Marksizmu-Leninizmu). To była pewnie opcja mocno ukryta!
Archiwum sanktuarium bł. ks. Bronisława Markiewicza
Święci są komunikatem skierowanym przez Boga do ludzi żyjących w danej epoce.
Myśmy ks. Markiewicza nie zrozumieli”, miał powiedzieć jeden z księży na pogrzebie proboszcza z Miejsca Piastowego, zimą 1912 r. I często się zdarza, że dopiero potomni potrafią pojąć to, co Bóg chciał powiedzieć ich przodkom i czerpać z tradycji, łącząc rzeczy stare z nowymi.
„Kościół nie ma dziś łatwo, ale to nas, katolików, ma mobilizować nie do kapitulacji, ale do śmiałości, a jeszcze bardziej do świętości”. Arcybiskup Adrian Galbas, metropolita warszawski, w rozmowie z Niedzielą mówi o szansach na pojednanie Polaków, katolikach w polityce i konieczności dialogu z niewierzącymi.
Ks. Jarosław Grabowski: Społeczeństwo jest podzielone, rodziny są skłócone... Jesteśmy skazani na powtórkę z historii czy jednak pojednanie jest możliwe? Jaką rolę powinien odegrać w tym Kościół?
Abp Adrian Galbas: Oczywiście, że pojednanie jest możliwe. Nigdy nie powinniśmy przestać w to wątpić. Ono nie oznacza, że nagle wszyscy na wszystko będą mieli jeden pogląd, ale gdy będziemy rozumieli różnicę poglądów, będziemy się szanowali i przyznawali sobie wzajemnie prawo do ich wyznawania, byle tylko nie wyrządzały drugiemu szkody. Jeśli Ksiądz pyta o rolę Kościoła, to chyba nikt bardziej niż Kościół nie jest dziś zdolny do tego, by być pomocą w takim procesie pojednania. Umiał to zrobić w przeszłości, musi próbować i teraz, nawet gdyby się wydawało, że te wysiłki są mało skuteczne.
Pomnik Matki Bożej o wysokości 55,6 metra powstaje w miejscowości Konotopie, położonej w gminie Kikół pod Toruniem. To wotum wdzięczności polskich miliarderów Grażyny i Romana Karkosików z Kikoła.
Usytuowanie pomnika Matki Boskiej nie jest przypadkowe, będzie on stał w bliskim sąsiedztwie istniejącego już Sanktuarium Matki Bolesnej w Konotopiu. To właśnie w nim znajduje się cudowna figura Matki Boskiej Bolesnej, do której od lat przybywają pielgrzymki z całej Ziemi Dobrzyńskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.