Reklama

Promowanie Lublina

Niedziela lubelska 3/2003

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Według badań, zaprezentowanych przez dr. Adama Czarneckiego, pierwsze skojarzenia z Lublinem to: KUL, UMCS, obóz na Majdanku, samochody ciężarowe, zespół "Budka Suflera", Unia Lubelska i Manifest PKWN. Problem promocji miasta i regionu, który co jakiś czas powraca na łamach lokalnych mediów, poruszono na zorganizowanym w dniu 12 grudnia 2002 r. II Lubelskim Forum Promocji Miasta i Regionu, któremu patronowało Lubelskie Stowarzyszenie Współpracy Międzynarodowej oraz Akademia Rolnicza wraz z Politechniką Lubelską, a także prezydent Lublina - Andrzej Pruszkowski.
Prof. Sitko, przedstawiając problem zarządzania miastem, postawił pytanie: "Czy Lublin ma trwały i spójny wizerunek?" Znane są bowiem twierdzenia, że jesteśmy miastem nauki, symbolem porozumienia między narodami oraz że miasto ma ciekawą Starówkę. Lecz w tym momencie pojawia się kolejne pytanie: "Kto - poza mieszkańcami - o tym wie?". Zdaniem Prelegenta, Lublin nie posiada spójnego wizerunku. Przygotowywany roboczo, przez Katedrę Zarządzania Politechniki Lubelskiej w porozumieniu z Zarządem Miasta, plan wykreowania marki przewiduje przeprowadzenie wpierw badań, które miałyby ocenić obecną siłę marki względem wybranych miast oraz określić potencjał jej wzrostu. Kolejny etap przewiduje skierowanie oferty dla istotnych odbiorców, czyli: inwestorów instytucjonalnych, turystów, mieszkańców, jednostek edukacyjnych i organów państwowych. Jako cele strategiczne wyznaczono zwiększenie aktywności turystyki, wzrost inwestycji gospodarczych finansowanych z zewnątrz oraz specjalizację miasta. Wszystko to powinno iść w parze z odpowiednim wykorzystaniem środków budżetowych, współpracy ze środowiskiem naukowym, drukowaniem materiałów promocyjnych czy też planowaniem wydarzeń odbywających się w mieście.
Dr Adam Czarnecki uważa, że jeśli wypromowanie marki ma odnieść sukces, to przedtem konieczne jest przeprowadzenie właściwych badań. Wiele miast w Polsce przeprowadzało podobne zabiegi, lecz efekty nie były zadowalające, prawdopodobnie dlatego, że nie było dostatecznego wsparcia ze strony badań marketingowych. A takie działanie powinno objąć zarówno mieszkańców całej Polski, jak i inwestorów czy przedstawicieli mediów. Powinno to dostarczyć informacji m.in.: o opiniach na temat Lublina, skojarzeń, jak miasto jest odbierane, gdzie je promować itd.
Na Forum wystąpili również przedstawiciele niektórych lubelskich uczelni. Rektor Akademii Rolniczej zaznaczył, że wiek XXI to czas gospodarki opartej na wiedzy. Związane są z tym badania naukowe, a Lublin to miasto wielu uczelni. Fakt ten jest doskonałą okazją do promocji miasta. Wynika z tego również, że rola lubelskich uczelni powinna być uwzględniona w planie promocji miasta, tym bardziej, że instytucje te promują miasto nie tylko w kraju, ale i za granicą. Rektor Politechniki Lubelskiej zaakcentował, że Politechnika obchodzi jubileusz 50-lecia swego istnienia; a tym samym mocno podkreśla swe więzi z miastem i regionem. Wszystkie działania muszę być jednak podejmowane z rozmysłem, gdyż - jak podkreślił prof. Sitko - jeżeli będziemy promować wszystko, to nie będziemy promować nic.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dzieweczko Lipska, módl się za nami...

2024-05-03 20:00

[ TEMATY ]

Rozważania majowe

Wołam Twoje Imię, Matko…

Karol Porwich/Niedziela

Od wieków żywa i nieustanna miłość do Matki Najświętszej sprawiła, że 2 lipca 1969 roku doszło do koronacji „Maryi Lipskiej w maleńkiej posturze”. Dokonał jej Prymas Polski, Stefan Kardynał Wyszyński.

Rozważanie 4

CZYTAJ DALEJ

Nosić obraz Maryi w oczach i sercu

2024-05-03 21:22

ks. Tomasz Gospodaryk

Kościół w Zwanowicach

Kościół w Zwanowicach

Mieszkańcy Zwanowic obchodzili dziś coroczny odpust ku czci Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski. Sumie odpustowej przewodniczył ks. Łukasz Romańczuk, odpowiedzialny za edycję wrocławską TK “Niedziela”.

Licznie zgromadzeni wierni mieli okazję wysłuchać homilii poświęconą polskiej pobożności maryjnej. Podkreślone zostały ważne wydarzenia z historii Polski, które miały wpływ na świadomość religijną Polaków i przyczyniły się do wzrostu maryjnej pobożności. Przywołane zostały m.in. ślubu króla Jana Kazimierza z 1 kwietnia 1656 roku, czy 8 grudnia 1953, czyli data wprowadzenia codziennych Apeli Jasnogórskich. I to właśnie do słów apelowych: Jestem, Pamiętam, Czuwam nawiązywał kapłan przywołując słowa papieża św. Jana Pawła II z 18 czerwca 1983 roku. - Wypowiadając swoje “Jestem” podkreślam, że jestem przy osobie, którą miłuję. Słowo “Pamiętam” określa nas, jako tych, którzy noszą obraz osoby umiłowanej w oczach i sercu, a “Czuwam” wskazuję, że troszczę się o swoje sumienie i jestem człowiekiem sumienia, formuje je, nie zniekształcam ani zagłuszam, nazywam po imieniu dobro i zło, stawiam sobie wymagania, dostrzegam drugiego człowieka i staram się czynić względem niego dobro - wskazał kapłan.

CZYTAJ DALEJ

Chcemy zobaczyć Jezusa

2024-05-04 17:55

[ TEMATY ]

ministranci

lektorzy

Służba Liturgiczna Ołtarza

Pielgrzymka służby liturgicznej

Rokitno sanktuarium

Katarzyna Krawcewicz

Centralnym punktem pielgrzymki była Eucharystia przy ołtarzu polowym

Centralnym punktem pielgrzymki była Eucharystia przy ołtarzu polowym

4 maja w Rokitnie modliła się służba liturgiczna z całej diecezji.

Pielgrzymka rozpoczęła się koncertem księdza – rapera Jakuba Bartczaka, który pokazywał młodzieży wartość powołania, szczególnie powołania do kapłaństwa. Po koncercie rozpoczęła się uroczysta Msza święta pod przewodnictwem bp. Tadeusza Lityńskiego. Pasterz diecezji wręczył każdemu ministrantowi mały egzemplarz Ewangelii św. Łukasza. Gest ten nawiązał do tegorocznego hasła pielgrzymki „Chcemy zobaczyć Jezusa”. Młodzież sięgając do tekstu Pisma świętego, będzie mogła każdego dnia odkrywać Chrystusa.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję