Reklama

Niedziela Legnicka

Diecezja

W sprawie Henryka II Pobożnego

Odbyło się inauguracyjne posiedzenie Komisji Historycznej, która została zaprzysiężona 5 czerwca 2021 r., w dzień otwarcia procesu beatyfikacyjnego księcia Henryka II Pobożnego.

Niedziela legnicka 46/2021, str. II

[ TEMATY ]

proces beatyfikacyjny

Henryk II Pobożny

Ks. Piotr Nowosielski/Niedziela

Inauguracja diecezjalnego etapu procesu odbyła się w czerwcu

Inauguracja diecezjalnego etapu procesu odbyła się w czerwcu

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Posiedzenie, które zostało zorganizowane w budynku parafii Matki Bożej Królowej Polski w Legnicy, rozpoczął postulator procesu ks. dr hab. Bogusław Drożdż. Po przywitaniu komisji, poinformował jej członków o zdaniach i roli komisji w toku procesu. Następnie promotor sprawiedliwości ks. mgr-lic. Tomasz Kwiecień przypomniał członkom komisji o jej kompetencjach oraz podstawie prawnej funkcjonowania komisji historycznej, w procesie beatyfikacyjnym na szczeblu diecezjalnym. Przewodniczący komisji ks. prof. dr hab. Stanisław Araszczuk rozdzielił zadania i obowiązki poszczególnym członkom. Na funkcję sekretarza komisji powołano ks. dr Adama Szpotańskiego. Przewodniczący komisji poinformował również jej członków o możliwości powołania biegłych, niezbędnych przy rozstrzyganiu szczególnie wątpliwych zagadnień, które z pewnością się pojawią w czasie prowadzenia prac badawczych. Podczas posiedzenia przyjęto ramowy terminarz dotyczący następnych spotkań. Przyjęto, że komisja będzie się spotykała przynajmniej raz na kwartał. W posiedzeniu, poza podanymi wyżej osobami, uczestniczyli: historyk dr Anna Sutowicz oraz mec. Stanisław Andrzej Potycz. Spotkanie rozpoczęto i zakończono modlitwą.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2021-11-09 08:59

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Prof. Skibiński: Jan Paweł II jest w pewnym sensie dzieckiem kard. Wyszyńskiego

- Poprzez Jana Pawła II, który sam w jakimś sensie jest dzieckiem kard. Wyszyńskiego, cały współczesny Kościół czerpie z bogatej spuścizny Prymasa Tysiąclecia – podkreśla prof. Paweł Skibiński, historyk, pracownik UW. Wczoraj papież Franciszek polecił opublikowanie dekretu o cudzie za sprawą Sługi Bożego. Oznacza to, że wkrótce poznamy datę i miejsce jego beatyfikacji.

Prof. Paweł Skibiński w rozmowie z KAI zwraca uwagę na sukces reformy soborowej w Polsce. - Fakt, że Sobór Watykański II i reforma soborowa nie kojarzy się tu ani z rewolucyjnym zapałem reformatorów ani z dramatem zwykłego katolika, który jest pozbawiony ciągłości i stabilności duszpasterstwa, to jest ogromny sukces prymasa Wyszyńskiego – stwierdza.

CZYTAJ DALEJ

Konferencja naukowa "W obronie państwa prawa"

2024-05-08 13:21

[ TEMATY ]

Konferencja naukowa

Mat.prasowy

Ogólnopolskie Zrzeszenie Sędziów „Sędziowie RP” w Krakowie i Akademia Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu zapraszają na konferencję naukową W OBRONIE PAŃSTWA PRAWA.

Toruń, 25 maja (sobota) 2024 r.

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję